כשסגה נכנסה לשוק הקונסולות לראשונה בדור ה 8 ביט, עם קונסולת המאסטר סיסטם שלה, היא נחלה תבוסה צורבת. עם פיתוח קונסולת ה 16 ביט שלה היא הציבה לעצמה יעד שאפתני – יש שיאמרו בלתי אפשרי – להביס את נינטנדו בשוק קונסולות המשחקים. אני טוען שהיא השיגה את היעד הזה (ומעט אחר כך יצאה משוק הקונסולות לנצח). הנה למה.
שני האזורים המשמעותיים בשוק משחקי הוידאו הם יפן וארה"ב. בדור ה 16 ביט, סגה השתרכה רחוק מאחורי נינטנדו ביפן. אבל בארה"ב סגה אמריקה עשתה מהפכה עם הג'נסיס (השם הצפון אמריקאי של המגה דרייב). המהפכה היתה בעיקרה שיווקית ופנתה לשחקנים בוגרים יותר, טינאייג'רים ומעלה, לעומת נינטנדו שהעדיפה מאז ומתמיד להתרכז בילדים עד גיל 12-14. המהפכה השיווקית תורגמה במהרה למהפכה אמיתית בנפחי שוק, והג'נסיס בארה"ב מכרה בטוטאל מעט יותר מהמתחרה המרה שלה מבית נינטנדו. וכך סגה רשמה ניצחון ראשון על נינטנדו, ויש שיאמרו גם אחרון. אבל זה לא מדוייק.
השקת קונסולת ה 32 ביט של סגה בארה"ב היתה גרועה וטראגית. בגלל החלטות שיווקיות גרועות שהוכתבו מיפן לסגה אמריקה – הסאטורן הושקה מוקדם מדי, בכמויות מצומצמות, לחנויות מעטות ועם מעט מדי משחקים. הסאטורן הפסידה בארה"ב לפלייסטישן ואפילו לנינטנדו 64 שהושקה זמן מה אחרי שתי מתחרותיה. אבל ביפן הסיפור היה מעט שונה.
בסופה של מלחמת הדור החמישי, הפלייסטישן יצאה כשידה על העליונה וכמנצחת ברורה בכל העולם. אבל בזכות יתרון משמעותי משחקי 2D מעולים (הנינטנדו 64 בקושי הציגה ספרייטים דו מימדיים והתרכזה בגרפיקה פוליגונית) וליינאפ מכובד של משחקי תפקידים שהיו חסרים בקונסולה של נינטנדו, הסגה סאטורן נמכרה ביפן יותר מהנינטנדו 64!
הקונסולה הבאה של סגה, הדרימקאסט, הקדימה את זמנה, וכשנתיים לאחר שהושקה גרמה לסגה להבין ששוק הקונסולות עלול להיות פטאלי והיא יצאה ממנו לתמיד. עם זאת, אי אפשר לקחת מסגה את הניצחונות שלה על נינטנדו – בדור ה 16 ביט בארה"ב ובדור ה 32 ביט ביפן!