הסינוסואידה של עולם הגיימינג – 2023 – דור הקונסולות התשיעי

שוק הגיימינג, כמו מרבית השווקים בעולם הקפיטליסטי שאנו חיים בו, ידע עליות ומורדות לאורך עשרות השנים בהם הוא קיים – מהעלייה המטאורית של קונסולות פונג ואטארי בסוף שנות השבעים, ההתרסקות בתחילת שנות השמונים, עליית הקונסולות בדורות השלישי והרביעי, המשחקים הפוליגוניים הראשונים באמצע הניינטיז, ועד לתקופת הרזולוציה הגבוהה ואות הוידאו הדיגיטלי. אם הסתקרנתם, קראו עוד על ההיסטוריה של קונסולות המשחקים, שם סקרתי את שוק קונסולות המשחקים לאורך הדורות.
לפני ארבע שנים בדיוק בתחילת 2019 כתבתי את "כתבת הסינוסואידה" הראשונה שקראתי לה "לקראת דור הקונסולות התשיעי". היא מעניינת מאד לקרוא כעת, ובמיוחד לראות מה התממש בסוף ומה פחות. ועכשיו, כשדור הקונסולות התשיעי נמכר כבר יותר משנתיים (כאוטיות ככל שהיו…) אנסה שוב להעז ולהעריך איך התחזיות שלי ההתממשו ומה לדעתי צפוי לנו בהמשך של מה שהוא אולי דור הקונסולות המוזר ביותר אי פעם.

סגור לתגובות על הסינוסואידה של עולם הגיימינג – 2023 – דור הקונסולות התשיעי

Darksiders Genesis – ההתחלה

זהו הפריקוול לאחת מסדרות המשחקים האהובות עלי. סדרת דארקסיידרס עוסקת בארבעת פרשי האפוקליפסה – מלחמה (War), מוות (Death), זעם (Fury) ומדון (Strife). שלושת הפרשים הראשונים קיבלו משחקים משלהם, ועכשיו תורו של מדון. אלא שהמשחק הזה, בניגוד לשלושת המשחקים האחרים, אינו משוחק מגוף שלישי, אלא ממבט עילי איזומטרי שמזכיר קצת את דיאבלו, ואינו מתרכז בדמות אחת, אלא מצרף ל'מדון' את 'מלחמה' עם אפשרות לראשונה בסדרה למשחק קואופ שני שחקנים (לוקאלית או אונליין).

סגור לתגובות על Darksiders Genesis – ההתחלה

חובה לשחק: God of War III

הכוונה המקורית של היוצרים של אל המלחמה, סטודיו סנטה מוניקה המהולל, היתה שקרייטוס ילחם ויחסל את הפנתיאון של האלים היווניים, הנורדיים והמצריים. מה שבסוף התפתח לסדרות משחקים נפרדות, כאשר God of War III בו עסקינן הוא פרק הסיום של הסדרה היוונית. משחק זה הוא השיא האפי של ששת משחקי "אל המלחמה" הראשונים שיצאו לפלייסטיישן 2, PSP ופלייסטיישן 3, והוא כנראה הטוב מכולם בסדרה המפוארת הזאת. בפרק החותם הזה קרייטוס משלים סוף סוף את המשימה שלו לחסל את הפנתאון של האלים היווניים, והוא עושה את זה בברוטאליות מרהיבה כמו שרק קרייטוס יודע לעשות.

סגור לתגובות על חובה לשחק: God of War III

סרטי וולטר היל – ההשראה של משחקי המכות הגדולים מהארקיידס

משחקי הארקייד הגדולים של שנות השמונים ושנות התשעים נוצרו כמעט אקסקלוסיבית ע"י מפתחים יפניים שהושפעו מאד מסרטי האקשן ההוליוודיים של אותה תקופה. מתוך אותם סרטים בלטו במיוחד סרטיו של וולטר היל, אחד הבמאים המשפיעים ביותר בהוליווד בשנות השמונים, ומי שהיה מעורב בסרטים כמו 48 שעות, הנוסע השמיני ומפגש לוהט. אבל מתוך סרטיו הרבים של וולטר היל היו שלושה שההשפעה שלהם על משחקי המכות הידועים ביותר באולמות הארקייד היתה לדעתי הכי משמעותית.

סגור לתגובות על סרטי וולטר היל – ההשראה של משחקי המכות הגדולים מהארקיידס

משחק השנה 2022: צבי הנינג'ה – נקמתו של שרדר

נקמתו של שרדר הוא לדעתי מעין שיא של תקופת הרנסנס של משחקי הביטאמאפ, או איך שאני אוהב לקרוא להם "מכות רחוב", שאנו נמצאים בעיצומה כיום. לא כי המשחק הוא מעולה בצורה יוצאת דופן, אלא יותר בגלל כמות המכירות האדירה שלו (מליון עותקים תוך פחות מחודש!), במיוחד בהתחשב בכך שזהו משחק דו מימדי פיקסל ארטי בז'אנר שנחשב יחסית נישתי. אבל זה כנראה האפיל של צבי הנינג'ה.

סגור לתגובות על משחק השנה 2022: צבי הנינג'ה – נקמתו של שרדר

קצר – Mayhem Brawler

כשהמשחק הזה יצא לא הייתי כל כך בעניין שלו כי הוא פשוט לא היה מספיק טוב. אבל כמו שקורה עם הרבה משחקים מהשנים האחרונות, במשך הזמן יצאו לו עדכונים שליטשו את המשחקיות (עד לגירסה 2.2 שהיא האחרונה שלו), שהוסיפו שתי דמויות בנוסף לשלוש הדמויות המקוריות. לאחרונה גם הוכרז כי הסטודיו המפתח Hero Concept עובד כבר על משחק ההמשך, ולכן החלטתי שעכשיו הוא זמן מצויין לחזור ל Mayhem Brawler בגירסתו הסופית ולבדוק האם הוא שווה את זה.

סגור לתגובות על קצר – Mayhem Brawler

קצר – Final Vendetta

כבר כתבתי על הסטודיו הבריטי Bitmap Bureau שמתמחה במשחקי ארקייד ארקיידיים במיוחד, כלומר משחקי פיקסל-ארט קשים וקצרים. הסטודיו התמקד עד היום בעיקר במשחקי יריות, אבל עם המשחק החדש שלהם "פיינל וונדטה" הם יצאו מהקופסה ויצרו משחק מכות רחוב ארקיידי כמו שהם יודעים לעשות – קצר ומאתגר.

סגור לתגובות על קצר – Final Vendetta

לשכת הביטים – משחקי היריות של Bitmap Bureau

הסטודיו הבריטי Bitmap Bureau נוסד ב 2016 ושם לו למטרה להתמחות במשחקי ארקייד במובן הכי קלאסי של המילה – משחקים עם פרזנטציה פיקסל-ארטית שאפשר לסיים תוך פחות משעה, אבל רק אם אתם טובים ממש בהם. מתוך המשחקים הראשונים של הסטודיו, בולטים במיוחד Xeno Crisis ו Battle Axe. שניהם משחקי יריות עם משחקיות, גרפיקה וסאונד הכי ארקייד-שנות-התשעים שתמצאו בים משחקי הניו-רטרו של השנים האחרונות.

סגור לתגובות על לשכת הביטים – משחקי היריות של Bitmap Bureau

פודקאסט – YallaBalagan מראיין את VGFreak

"יאללה בלאגן" הוא פודקאסט גיימינג ידוע שמנחה אותו דימה חריטונוב. דימה יצר איתי קשר ורצה לראיין אותי על קונסולת ה 3DO שכתבתי עליה עוד בילדותי כשהייתי כתב במגזין פריק. מסתבר שבשנות התשעים (ובדיוק כמוני) דימה היה קורא באדיקות את פריק, ואף הכיר אותי כשהייתי שם כתב. אז כמובן שהסכמתי (;

סגור לתגובות על פודקאסט – YallaBalagan מראיין את VGFreak