חובה לשחק: God of War III

הכוונה המקורית של היוצרים של אל המלחמה, סטודיו סנטה מוניקה המהולל, היתה שקרייטוס ילחם ויחסל את הפנתיאון של האלים היווניים, הנורדיים והמצריים. מה שבסוף התפתח לסדרות משחקים נפרדות, כאשר God of War III בו עסקינן הוא פרק הסיום של הסדרה היוונית. משחק זה הוא השיא האפי של ששת משחקי "אל המלחמה" הראשונים שיצאו לפלייסטיישן 2, PSP ופלייסטיישן 3, והוא כנראה הטוב מכולם בסדרה המפוארת הזאת. בפרק החותם הזה קרייטוס משלים סוף סוף את המשימה שלו לחסל את הפנתאון של האלים היווניים, והוא עושה את זה בברוטאליות מרהיבה כמו שרק קרייטוס יודע לעשות.

סגור לתגובות על חובה לשחק: God of War III

סרטי וולטר היל – ההשראה של משחקי המכות הגדולים מהארקיידס

משחקי הארקייד הגדולים של שנות השמונים ושנות התשעים נוצרו כמעט אקסקלוסיבית ע"י מפתחים יפניים שהושפעו מאד מסרטי האקשן ההוליוודיים של אותה תקופה. מתוך אותם סרטים בלטו במיוחד סרטיו של וולטר היל, אחד הבמאים המשפיעים ביותר בהוליווד בשנות השמונים, ומי שהיה מעורב בסרטים כמו 48 שעות, הנוסע השמיני ומפגש לוהט. אבל מתוך סרטיו הרבים של וולטר היל היו שלושה שההשפעה שלהם על משחקי המכות הידועים ביותר באולמות הארקייד היתה לדעתי הכי משמעותית.

סגור לתגובות על סרטי וולטר היל – ההשראה של משחקי המכות הגדולים מהארקיידס

צבי הנינג'ה – נקמתו של שרדר

נקמתו של שרדר הוא לדעתי מעין שיא של תקופת הרנסנס של משחקי הביטאמאפ, או איך שאני אוהב לקרוא להם "מכות רחוב", שאנו נמצאים בעיצומה כיום. לא כי המשחק הוא מעולה בצורה יוצאת דופן, אלא יותר בגלל כמות המכירות האדירה שלו (מליון עותקים תוך פחות מחודש!), במיוחד בהתחשב בכך שזהו משחק דו מימדי פיקסל ארטי בז'אנר שנחשב יחסית נישתי. אבל זה כנראה האפיל של צבי הנינג'ה.

סגור לתגובות על צבי הנינג'ה – נקמתו של שרדר

קונסולות רטרו ניידות – מדריך קנייה

רוב הרטרו-גיימינג שלי בשנים האחרונות הוא על הטלפון עם שלט איכותי שמחובר אליו, זה שילוב שעובד טוב מאד וכתבתי על כך כבר כמה כתבות. אבל בשנים האחרונות יצאו הרבה מוצרים חדשים שמאפשרים להנות מרטרו-גיימינג כקונסולות ניידות ייעודיות, קונסולות שמיוצרות בעיקר ע"י חברות סיניות קטנות ושלפעמים מצליחות להפתיע לטובה באיכותן. לאחרונה מגוון הקונסולות האלה הפך לשיטפון של ממש, עד שאפילו אני רכשתי אחת. והייתי רוצה לשתף בחוויה של הבחירה והשימוש בה, ולענות על השאלה איך חוויית המשחק לעומת טלפון+שלט?

סגור לתגובות על קונסולות רטרו ניידות – מדריך קנייה

קצר – Mayhem Brawler

כשהמשחק הזה יצא, כשנה לפני כתיבת שורות אלה, לא הייתי כל כך בעניין שלו כי הוא פשוט לא היה מספיק טוב. אבל כמו שקורה עם הרבה משחקים מהשנים האחרונות, במשך הזמן יצאו לו עדכונים שליטשו את המשחקיות, עד לגירסה 2.1.5 שהציגה גם דמות חדשה לשחק בה בנוסף לשלוש הדמויות המקוריות. לאחרונה גם הוכרז כי הסטודיו המפתח Hero Concept עובד כבר על משחק ההמשך, ולכן החלטתי שעכשיו הוא זמן מצויין לחזור ל Mayhem Brawler בגירסתו הסופית (כנראה) ולבדוק האם הוא שווה את זה.

סגור לתגובות על קצר – Mayhem Brawler

קצר – Final Vendetta

כבר כתבתי על הסטודיו הבריטי Bitmap Bureau שמתמחה במשחקי ארקייד ארקיידיים במיוחד, כלומר משחקי פיקסל-ארט קשים וקצרים. הסטודיו התמקד עד היום בעיקר במשחקי יריות, אבל עם המשחק החדש שלהם "פיינל וונדטה" הם יצאו מהקופסה ויצרו משחק מכות רחוב ארקיידי כמו שהם יודעים לעשות – קצר ומאתגר.

סגור לתגובות על קצר – Final Vendetta

לשכת הביטים – משחקי היריות של Bitmap Bureau

הסטודיו הבריטי Bitmap Bureau נוסד ב 2016 ושם לו למטרה להתמחות במשחקי ארקייד במובן הכי קלאסי של המילה – משחקים עם פרזנטציה פיקסל-ארטית שאפשר לסיים תוך פחות משעה, אבל רק אם אתם טובים ממש בהם. מתוך המשחקים הראשונים של הסטודיו, בולטים במיוחד Xeno Crisis ו Battle Axe. שניהם משחקי יריות עם משחקיות, גרפיקה וסאונד הכי ארקייד-שנות-התשעים שתמצאו בים משחקי הניו-רטרו של השנים האחרונות.

סגור לתגובות על לשכת הביטים – משחקי היריות של Bitmap Bureau

פודקאסט – YallaBalagan מראיין את VGFreak

"יאללה בלאגן" הוא פודקאסט גיימינג ידוע שמנחה אותו דימה חריטונוב. דימה יצר איתי קשר ורצה לראיין אותי על קונסולת ה 3DO שכתבתי עליה עוד בילדותי כשהייתי כתב במגאזין פריק. מסתבר שבשנות התשעים (ובדיוק כמוני) דימה היה קורא באדיקות את מגזין פריק, ואף הכיר אותי כשהייתי שם כתב. אז כמובן שהסכמתי (;

סגור לתגובות על פודקאסט – YallaBalagan מראיין את VGFreak

עולם המפלצות – הרפתקאותיו של ילד הפלא

וונדר בוי נחשב באייטיז הקמע של סגה, יחד עם אלכס קיד, ועד להגעתו של מיודענו סוניק הקיפוד. אלא שמשחקי וונדר בוי לא פותחו ע"י סגה, וכפי שפירטתי בכתבה ילד הפלא לפני עולם המפלצות הם מהמקרים הסבוכים ביותר של זכויות יוצרים במשחקי וידאו שאני מכיר. אבל למרות הרקע העסקי הסבוך, משחקי "עולם המפלצות" של הסדרה הם ממשחקי הפלטפורמה-פעולה-תפקידים הטובים ביותר שיצאו.

אין תגובות